Attackdag 3 - 65.4 kg

Jag blir lika glad varje gång och jag blir lika glad på mig själv som jag blir på dukan.
För det bästa av allt är ju att jag vet att denna diet fungerar!
 
Till frukost i dag blev den så kallade microbullen.
Min microbulle innehåller
 
1 msk kesella 0,1 %
1,5 msk havrekli
1,5 msk linfrö
1 ägg
1/2 tsk bakpulver
 
Här ser ni hur jag gör en microbulle:
 
 
Häll i allt i en burk
 
 
Blanda blanda blanda och in i micron i 3 min
 
 
Låt microbullen svalna någon minut och tag sedan upp den och dela den i två skivor därefter brukar jag rosta i brödrost men det går lika bra att äta den som den är.
 
 
Bre på lite kvarg (kesella) 0,1% och ta så mycket kalkon du vill
 
 
Färdigt!
 
När jag äter microbulle o cruise så dekorerar jag med lite paprika eller gurka och tar 2 msk havrekli istället för 1,5 msk.
 
Smaklig måltid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmalinakan

Har varit dukanare sedan augusti 2011 dock med ett litet uppehåll (en graviditet och lite slappa månader innan och efter). Min startvikt i augusti 2011 var 70 kg. Min startvikt i januari 2013 va 66.9 kg (sen fick jag reda på att jag va gravid). Dagen för barnafödande vägde jag in på härliga 86kg och 2 timmar efter barnafödande vägde jag in på 80,6kg. 13 veckor efter barnafödande vägde jag 69 kg och har sedan legat där runt omkring. Nu blir det nya tag och kroppen ska trimmas inför sommaren, nu kör vi!

RSS 2.0